Taking you to PayPal...

Loading...

Case studies franchisenemer

Marc Stubenitsky - Rotterdamse haven in zijn bloed

Vanaf september 2017 heeft Marc de directie van deze vestiging op zich genomen. Met ruim 20 jaar werkervaring in de logistieke en industriële branche in de haven van Rotterdam heeft Pirtek in Marc een uitstekende versterking gevonden. In zijn vorige baan was hij Lease Officer bij BEEQUIP Equipment Finance en daarvoor was Marc Managing Director bij ECT Venlo. 

Om Marc te ontmoeten, was het zoeken in de agenda. Vrijwel altijd onderweg naar klanten en nieuwe prospects, wat de agenda goed vult. Het is namelijk belangrijk om goed in contact te blijven met je klanten en weten wat er speelt. 
Hij begint direct een lyrisch verhaal over de havens van Rotterdam. Hier kent hij veel  bedrijven. In de haven is het echt “people’s business”, je moet hier de mensen wel kennen. Althans, die indruk wordt sterk gewekt. Ja, er stroomt Rotterdams havenwater door de aderen van Marc.

A-MERK
“Prachtig is dat grote spelers in de industrie, wegtransport en natuurlijk in de maritieme sector rond mijn vestiging zijn geschaard. Het zijn allen A-merken, die hun hydrauliek natuurlijk laten verzorgen dóór een A-merk. En dát is Pirtek. Snelheid, kwaliteit en flexibiliteit zijn doorslaggevend.”, zegt Marc.

Marc kende Pirtek vanuit het verleden. Als Managing Director bij container terminal ECT Venlo, liet  hij Pirtek komen voor hydrauliek storingen. “Ik zag dat die jongens goed werk deden en snapten waar ze mee bezig waren. Toen ik later de keuze had in loondienst te blijven of een overstap te maken naar een eigen bedrijf, was de die keuze heel snel gemaakt toen ik ontdekte dat ik deze vestiging kon overnemen. Een mooie formule op een fantastische locatie.”
Terwijl Marc dit verhaal vertelt, zie je zijn ogen glimmen en hij straalt wanneer hij vertelt over de mogelijkheden die hij nu heeft als zelfstandig ondernemer. Hij realiseert zich hardop dat hij binnen deze franchise-formule zich direct de status van A-Merk kon verschaffen. “En dat lukt je nooit in je eentje”. Een groot voordeel van franchising.

De veel geroemde 1-uur service heeft Pirtek groot gemaakt. Natuurlijk zijn er in deze handel zo geheten copy cats. Dat merk je wel. Je moet als ondernemer blijven zoeken naar de mogelijkheden die de Pirtek formule brengt. 

TELEFOON
Vlak na zijn start ontdekte Marc dat hij afhankelijk bleek van alleen de spoedopdrachten. Deze opdrachten komen per telefoon binnen. Die telefoon gaat zeer geregeld, maar is in zijn optiek niet iets waar je 100% van afhankelijk moet zijn, Pirtek biedt dan ook veel meer dat alleen het oplossen van storingen. 

CONTINUÏTEIT
Spoedig ontstond de behoefte om naast de spoedopdrachten een grotere continuïteit te creëren. Dus stapte Marc in de auto en ging zijn klanten bezoeken. Nog geen jaar later is te zien dat veel klanten zich door Pirtek laten ontzorgen omdat Pirtek een Total Hose Management (THM) programma biedt waardoor de machines een veel grotere betrouwbaarheid en inzetbaarheid hebben. Marc blijft op deze aanvullende werkzaamheden door ontwikkelen en ziet daarmee ook dat de motivatie van zijn monteurs wordt gestimuleerd. Ervaren monteurs kunnen zich opwerken tot THM-specialisten; anderen richten zich blijvend op de spoedservice.

TEAM
Zo kwamen we bij het onderwerp ‘monteurs’. Marc: “Iedere monteur heeft zijn eigen specialiteit. Het is leuk om ze in te zetten op die klussen waar ze goed in zijn en daardoor ook plezier beleven. Ja, iedereen kan eens een foutje maken, maar dat wordt gezien als een leermoment. Hierdoor groeit het niveau van de monteur en daarmee mijn bedrijf.” De monteurs krijgen ook terugkoppeling wanneer zij een suggestie hebben gedaan voor een nieuwe klant. Dat motiveert de bezoekende monteur om verder te zoeken. Marc betrekt ‘de jongens’ actief bij het werk en dat werpt zijn vruchten af. 

GROEI
Pirtek Rotterdam-Zuid is één van de vestigingen die midden jaren ’80 model stond voor de toen nog nieuwe Pirtek-formule in de hele Benelux. Nu, ruim 20 jaar later, barst het pand uit zijn voegen. Terwijl we dit schrijven, wordt achter de schermen gewerkt aan verdubbeling van de oppervlakte door het pand van de buren over te nemen. 
Extra ruimte? Zijn dat niet extra kosten, extra werkzaamheden? Marc zou zichzelf niet zijn wanneer hij voor deze uitbreiding al een hele visie heeft ontwikkeld. Straks biedt hij ook werkplaatsservice, daar heeft hij nu geen ruimte voor.

Nieuwe technische ontwikkelingen dienen zich aan op de markt. Digitale monitoring van de hydrauliekslangen en oliemanagement beginnen zich in de markt aan te dienen. Hier ziet Marc nieuwe kansen voor Pirtek. “Want een slangetje maken, kunnen ze straks allemaal wel. Het hele proces monitoren en een predicatief onderhoudsplan aanbieden, is iets wat alleen kan in een formule als van Pirtek. Dat maakt mij zo enthousiast over deze formule. Dat kon ik niet alleen. Pirtek is in dat opzicht een ijzersterke formule. Ik heb geen seconde spijt hier ingestapt te zijn.” 

Neem hier contact op met Pirtek Rotterdam-Zuid

> Terug naar... Case studies franchisenemer